Heller pen og papir enn skjerm!

” Rett opp i ryggen!” Sier jeg. “rop” mener jeg,  til å være helt ærlig. Jeg ser hvordan blir ungene mine suget opp av skjerm mer og mer. Og jeg løfter opp rød flagget og sier det høyt : totalt forbudt skjerm for resten av dagen.

” Hva med skole oppgaver, da?” Spør de. Rød flagg blir bytt ut med det hvite. ” bortsett fra skoleoppgaver” svarer jeg. Og samtidig føler jeg meg sint på skolen og samtidig tenker på May og Mah sin generasjon i 70  og 80 alder! De sikkert ser ut mer som parentes slutt enn bare et gammelt menneske med litt bøyete rygg! Jeg synes synd på dem og en ufin framtid!

Vi kan gjøre noe med det nå til å forebygge en sånn framtid. Men helt det motsatte vi hjelper til en sånn framtid. En skummel framtid. Jeg synes, vi lot skjerm finne veien til barneskoler veldig lett. uten å tenke så mye med konsekvensene. Vet vi hva er konsekvensene etter 50 år?! Jeg synes det er vondt å se barn går til skolen med ipad fra første klasse, WHY:?! Vi  lærte oss og bygge en bokstav og et helt ord på papir. Og vi gjorde det om igjen og om igjen til vi ble avhengig av lukten av papir. Av å lese. av å skrive.. Men barn på første og andre klasse er mer flink til å bruke Ipad enn å skrive. Skjerm har suget dem inn rett og slett. De klarer ikke å konsentrere seg så mye uten skjerm.

Nå barn i ungdomsalderen har ikke tålmodighet til å ha fokus på en side mer enn 2 3 minutter. foreldre blir veldig glad om ungen klarer å vise interesse for en tegneserie bok. Dette er trist.

Vi vet ikke hvordan vi påvirker framtiden, jeg mener at vi har lot skjerm ta over oss veldig lett, uten å tenke nøye på den!

Et knips til, og da passerer jeg 50 år, wow! En godt voksen dame som prøver å starte livet helt fra bunnen! Og her er ikke en noe særlig, bare en kjedlig dagbok!
Posts created 70

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top