Jeg tør å være ikke “perfekt”

Alt rundt deg må være perfekt…Du er en kvinne

Sitt sånn.. Spiss  på den måten… hold glasset ikke sånn.. Du er en kvinne

Pass på hvilket ord detter ut av munnen din… Du er en kvinne

Kjøkken benken!… Den må skinne, alltid… Du er en kvinne

Du må ikke bli eldre.. Du må ikke ha rynker… Du er en kvinne

Du må alltid prioritere familien din før deg… Du er en kvinne

…… Dette er en veldig langt liste, selv om mange mener at nei det er ikke sånt lenger.. Det var bare i gamle dager!

Bare ta en liten titt på Instagram og alle de andre sosiale medier… Fult av videoer som viser veien til kvinner hvordan kan de bli perfekt !

Det er mange unge damer som har angst av det.. De allerede har glemt å være seg selv.. Trist

Men ..

Jeg er ikke perfekt.. Jeg tørr å være ikke perfekt…  Samfunnet får ikke lov å gjøre enda mer trangt i hverdagen for meg.

Jeg er ikke perfekt..  Jeg vil nyte livet, ikke bare havne under stress til å se perfekt ut.. Bare fordi kanskje noen komme å dømme meg, jeg bryr meg absolutt ikke om det. Det er mitt liv, jeg har bare en gang å leve..

Når jeg er på jobb, prøver å komme med koselige kommentarer også til de kvinnene som komme innom.. ” Så fint kjole du har, nydelig smak”.. ” Pent smil du har”.. ” Åh, du har plukket en veldig bra bok”… Alt dette med håp at en av de  setningene jeg sier treffer en kvinne som vil høre noe positivt…

Jeg er den kvinnen som gir til seg selv mye respekt, fordi jeg er ikke perfekt!

Et knips til, og da passerer jeg 50 år, wow! En godt voksen dame som prøver å starte livet helt fra bunnen! Og her er ikke en noe særlig, bare en kjedlig dagbok!
Posts created 70

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top