Enda en bokdag er over

Bok… Bøker… bla gjennom.. lukten av papir… Det er aldri samme opplevelse når du leser ebøker og sånn  og når du har boka fysisk i hånda.. Når du blar gjennom, hver eneste side har egen lyd..  Det er en type avhengighet med lukten av papir?… Når jeg åpner en ny bok til å lese lukter jeg på den. Suger inni meg boka først og etterpå begynner jeg å lese… Magisk!…  Du leser ikke en bok bare med øyner, med Fingrene, med nesa, med ørene… Det er rett og slett avhengighet, men en deiligen !

Jeg skal starte med ” Av måneskinn gror det ingenting”. Allerede jeg føler empati med dama som er på forsiden. Har ikke åpnet boka enda. Jeg kan se bare beinene av dama og hennes høyre hånd mens holder en røyk, grafisk tegning den er, men dette er nok for meg til å bli sikkert at jeg vil gå nærmere til henne…

Jeg er klar til å drukne i enda en bok…

 

 

 

Et knips til, og da passerer jeg 50 år, wow! En godt voksen dame som prøver å starte livet helt fra bunnen! Og her er ikke en noe særlig, bare en kjedlig dagbok!
Posts created 55

2 thoughts on “Enda en bokdag er over

  1. Så fin beskrivelse! Det er godt å drukne i bøker, tillate seg selv å tre inn i en annen verden for ei stund. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top