Et døgn fult av stress!

Det er ikke lett å være fra Midtøsten, overhodet ikke! Spiller ingen rolle hvor vi bor, #Midtøsten følger oss. Det er over 14 år som jeg bor her i Norge. Utrolig glad i her, men hele familien er i Iran. Mamma, pappa og søsken. Ila #Kvinnelivfrihet bevegelsen, hver eneste dag var det en ordentlig tortur for meg. Kunne ikke snakke med familien, viste at søstrene mine er aktive. Det kunne å skje noe grusomt til dem hver eneste øyeblikk.

Og nå! den brutale islamiske regime i Iran angriper #Israel. Hele SoME er snakk om krig mellom #Iran og Israel. Klarer ikke å puste, hele natta prøver å følge nyhetene. Prøver å snakke om familien min i Iran og forstå hvordan er stemningen der. Fortsatt husker godt 8 års krig mellom Iran og Irak. Selv om jeg var veldig liten, men all frykten sitter innerst inni meg. Jeg vet at hva innebærer ordet KRIG! Jeg husker fortsatt lyden av en bombe! Frykten av miste!

Men jeg synes Netanyahu er like ille som han grusomme som styrer Iran. Bare forskjellen er at Vesten har felles interesser med Israel.

En Iransk dikter, Sohrab Sepehri sier : Plant trees in place of politicians to clear the air! Så sant!

Mennesker har kommet så langt helt til 2024, men fortsatt det er onden som styrer verden! Ellers verden burde smelte av skam etter det som skjer med barn i #Gaza!

Jeg tenker på en cartoon av #charliehebdo

 

 

 

Et knips til, og da passerer jeg 50 år, wow! En godt voksen dame som prøver å starte livet helt fra bunnen! Og her er ikke en noe særlig, bare en kjedlig dagbok!
Posts created 69

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top