” Døden” for oss !

Hvem er “oss” ? Vi som er født og vokst i et annet land… Vi som med en eller annen grunn kan  ikke reise tilbake til der vi kommer fra! … Men… VI har fortsatt mange kjente og kjære som lever der… De som vi elsker… Pappa, mamma, søsken og barndomsvenner ….  Vi plutselig mister en som vi elsker.. Akkurat som alle mennesker men med en stor forskjell!.. Vi er fratatt av siste klem, siste ord, siste blikk og farvel! … Vi lever våre hverdager meg frykten til å miste en som vi elsker før vi rekker å se dem bare en gang til!…

Hver gang hører jeg noen dør, jeg sammenligner med pappas alder, eller mamma! Og alt blir mørkt for meg! Når kommer å skje? Har jeg sjansen til å treffe dem en gang til? …. Dette er mitt største frykt, hver eneste dag! … Hver gang noen sier jeg har mamma på besøk eller jeg skal besøke pappa , jeg blir misunderlig! … Jeg ønsker å ha søstrene mine på besøk, men de for ikke lov til.. Norske myndighetene mener at de kan ikke komme å besøke meg fordi det er stor fare for de vil ikke reise tilbake!! Det spiller ingen rolle om jeg lover at de skal komme bare på besøk…

Ja! Rekker jeg å klemme dem før …..?

Et knips til, og da passerer jeg 50 år, wow! En godt voksen dame som prøver å starte livet helt fra bunnen! Og her er ikke en noe særlig, bare en kjedlig dagbok!
Posts created 63

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top