Dette er absolutt ikke noe reklame!

Dette er ikke er reklame innlegg, Dette er jobben min.. Dette er en viktig del av hverdagen min.. Det var en dag i mai måned da begynte jeg å jobbe her… JA, Mai! Mai, min måned.. Nå har godt flere år av mitt liv, i denne  butikken. Jeg har blitt en del av aksessoarer her..

Om noen spurte meg hva kommer du å bli som voksen?  da jeg var barn, aldri svaret kunne bli sånn : Jeg skal bli en bokselger! .. Men jeg er det, nå!.. En bok selger.. Jeg tror ingen mener at å være en bokselger er en viktig jobb i samfunnet… emmmm.,, Hva er ” Viktig?”

Etter mange år i denne jobben og akkurat i denne butikken, det er mange fjeser som er mer en kunde for meg nå.. Jeg vet nesten ingenting om dem men samtidig vet mye… Måten de smiler, måten de betaler, måten de titter på bøker, måter de ber om hjelp… alt betyr noe, og jeg vet hva det betyr, uten å kjenne dem.

Nye kunder , gamle kunder, jeg kan nå lese dem gjennom boka de plukker til å kjøpe, som skal leses. Alle de som pratene om bøkene , har forvandlet oss fra selger og kjøper til venner. Vi er venner uten å peke på det, uten å tenke på det, uten å vite det..

Noen faste kunder som plutselig kom aldri tilbake og jeg håper at de har det bra…  De kundene som stoler på meg når jeg anbefaler en bok til dem… Venner stoler på hverandre, ikke sant? Kunder som pleide å kjøpe barnebøker men en dag kom innom å spurte etter en ” voksen” bok, og da skjønte jeg at har gått flere år!

Det er rart jeg sitter her og skriver her til å gi dagen farvel, men jeg kommer på at wow, så mange fjeser som jeg har i hodet og jeg kan skrive mye om hver av dem…

Det var en dag i mai da begynte jeg å jobbe her, 14 år! Nå er det maisalget hos oss… Alt handler jo om mai

Et knips til, og da passerer jeg 50 år, wow! En godt voksen dame som prøver å starte livet helt fra bunnen! Og her er ikke en noe særlig, bare en kjedlig dagbok!
Posts created 69

2 thoughts on “Dette er absolutt ikke noe reklame!

  1. Ja, mye handler om mai, når det ER mai.
    Og så alle fjesene, da. Ansiktene. Måtte de være glade. Og fornøyde ^^

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top